< Tagasi

5 nõuannet täiuslikuks suuhügieeniks

Kõiki hambaid ei pea pesema, ainult neid, mis sa tahad, et alles jääksid.

5 nõuannet täiuslikuks suuhügieeniks.

Ehkki hammaste pesemine võib tunduda elementaarsena, on hambaarstid täheldanud, et patsientide suuhügieen jätab endiselt soovida. Hammaste ebapiisav puhastamine rikub naeratust ja kahjustab hambaid. Korralik suuhügieen on eriti oluline igas eas.

 

Jagame 5 nõuannet, kuidas oma hammaste eest paremini hoolt kanda.

 

1. Elektrooniline hambahari teeb töö Sinu eest ära! 

 

Vanematel patsientidel võib olla rohkem väljakutseid hammaste pesemisel – ajapikku käeline motoorika muutub ja tegevused võivad rohkem väsitada. See on üheks suureks murekohaks eakate patsientide juures hea suuhügieeni hoidmisel. Hambaarstid soovitavad elektroonilise hambaharja soetamist: see sooritab ise pöörlevaid puhastusliigutusi, tagades kvaliteetsema  ja korralikuma hambapesu. 

Milline hambahari sobib just sinule? Küsi nõu oma hambaarstilt, kes oskab seda Sulle kõige paremini soovitada!

 

2. Kasuta hambaniiti ja suuloputusvedelikku – igapäevaselt

 

Hammaste pesemine ilma hambavahede puhastamiseta tähendab seda, et kuni 60% Sinu hammaste pinnast jääb puhastamata. Nii suure pinna moodustavad meie hambavahed. 

Seetõttu on oluline hambaniidi kasutamine hammaste puhastamisel, et saada puhtaks ka kõik need pinnad, kuhu hambaharjaga ei pääse. Suuloputusvedelik võimaldab samuti puhastada raskesti puhastatavaid kohti. Mõlemat, nii suuloputusvedelikku kui hambaniiti tuleks kasutada vähemalt üks kord päevas hammaste puhtana hoidmiseks. 

Üks-kaks lisaminutit hommikul oma hammaste puhastamiseks hoiab Sinu hambad tervena ja naeratuse ilusana! 

 

3. Fluoriid

 

Mis asi on fluoriid? Fluoriid on looduslikult esinev mineraal, mis esineb naturaalselt paljudes toitudes ja joogivees. See on hammaste tervise ja hea suuhügieeni jaoks hädavajalik.

Kõrgemas eas võib kehal olla mineraale ja vitamiine raskem omastada ning hammaste emaili erodeerumise protsess kiireneb. Fluoriid aga aitab tugevdada hammaste emaili ning turgutab hambaid vajalike mineraalidega. 

Hambaarstid soovitavad kasutada fluoriidiga rikastatud hambapastat – küsi hambapasta valiku kohta nõu ja soovitusi oma hambaarstilt. 

 

4. Külasta professionaalset suuhügienisti 

 

Soovituslik on külastada suuhügienisti vähemalt korra aastas. Kõlab tuttava soovitusena? Siiski suur osa patsiente ei võta seda soovitust kuulda. Professionaalne suuhügienist aitab eakate inimeste puhul ära hoida ohtlike igeme- või periodontaalhaiguseid (üks levinumaid hambakaotuse põhjuseid) ja puhastab hammastelt ka need “laigud”, mille vastu ei aita ka kõige tõhusam hambahari. 

Suuhügienisti juures puhastusprotseduuri ajal poleeritakse ka hambad ja naeratus muutub veelgi ilusamaks ja värskemaks! 

 

5. Joo piisavalt vett

 

Enamus meist teavad, kui tähtsat rolli mängib vesi meie tervises – samamoodi on vesi oluline ka meie hammaste jaoks. Organismi vananedes muutub suukuivus süljenäärme talitluse häirete tõttu tavapäraseks nähtuseks. Vesi säilitab suus neutraalse happelisuse taseme, vajaliku niiskuse ning aitab loputada välja toidujäägid. 

Arstid soovitavad võimaluse korral asendada tee, mahlad ja gaseeritud joogid veega.

Piisav kogus vett = parem tervis ja tervem naeratus! 

 

Leia Kliinik